Здравствуйте, да прошу прощения что не описал ситуацию. Покупал Ноутбук на ebay за $499 использовал посредника (сам дурак). Продавец вместо ноутбука послал не посылку, а письмо. По трек номеру видно что отправление First-Class Package Service. Что соответствует мелким пакетам. Письмо брошено в почтовый ящик, после чего получен статус delivered
Открыл диспут на ebay. Со второго раза они признали что да, ноутбук не может быть отправлен письмом. Но начали мурыжить меня заявлением в полицию, причем в штатовскую.
Dear Maxim, Thanks for contacting eBay about the laptop you purchased from “anbrz-86”. I understand that you have not received the item and the sending format does not match the size of the laptop. I can certainly see how difficult it is to be in this kind of situation considering the amount of the item. I will make sure we address your concerns today. I am happy to say that eBay is still able to accommodate your claim as a courtesy. We just need your cooperation on this. In order to continue with the investigation of your eBay Money Back Guarantee case, please file an incident report with your local law enforcement agency (police department). Filing an incident report is generally free of charge and is easy to do. The report documents that there's been a problem. Here are the details that must be included in the report: -- Name of the officer filing the report -- Officer's badge number -- Station location (city and state) -- Station phone number
Муторно и нудно с задачей справился и даже отправил им номер Рапорта. После чего получил ответ о том что я использовал посредника и как следствие идите лесом.
Dear Maxim, Thanks for contacting eBay about the Dell Precision you purchased from anbrz-86. We receive the copy of the Police Incident Report. I understand that you haven't receive the item and you want to know what you need to do next. First off, we apologize if the closure of the case was not properly communicate to you. Please be aware that your appeal has been denied. We have determined that the address you provided isn't your physical address and it is of freight forwarding company. At this point, I suggest that you contact the freight forwarding company to see what your options are. We are unable to hold the seller accountable for your refund since a third-party was involved - ShopFans. We appreciate your continued patience, understanding and willingness to work with us.
Звонок в PayPal ничего не дал, был послан по той же причине, но сам сотрудник суппорта paypal, вникнув в суть происшествия посоветовал обратится в банк на возврат.
Сейчас пытаюсь добиться от сбербанка принятия заявления на chargback. Но получил ответ именно тот который выше "Чарджбэк не распространяется на операции, проведенные по картам ПАО Сбербанк в устройствах ПАО Сбербанк. " Хотя в заявлении номер транзакции время и сумму указал все как описано.
Здравствуйте, да прошу прощения что не описал ситуацию. Покупал Ноутбук на ebay за $499 использовал посредника (сам дурак). Продавец вместо ноутбука послал не посылку, а письмо. По трек номеру видно что отправление First-Class Package Service. Что соответствует мелким пакетам. Письмо брошено в почтовый ящик, после чего получен статус delivered
Открыл диспут на ebay. Со второго раза они признали что да, ноутбук не может быть отправлен письмом. Но начали мурыжить меня заявлением в полицию, причем в штатовскую.
Dear Maxim, Thanks for contacting eBay about the laptop you purchased from “anbrz-86”. I understand that you have not received the item and the sending format does not match the size of the laptop. I can certainly see how difficult it is to be in this kind of situation considering the amount of the item. I will make sure we address your concerns today. I am happy to say that eBay is still able to accommodate your claim as a courtesy. We just need your cooperation on this. In order to continue with the investigation of your eBay Money Back Guarantee case, please file an incident report with your local law enforcement agency (police department). Filing an incident report is generally free of charge and is easy to do. The report documents that there's been a problem. Here are the details that must be included in the report: -- Name of the officer filing the report -- Officer's badge number -- Station location (city and state) -- Station phone number
Муторно и нудно с задачей справился и даже отправил им номер Рапорта. После чего получил ответ о том что я использовал посредника и как следствие идите лесом.
Dear Maxim, Thanks for contacting eBay about the Dell Precision you purchased from anbrz-86. We receive the copy of the Police Incident Report. I understand that you haven't receive the item and you want to know what you need to do next. First off, we apologize if the closure of the case was not properly communicate to you. Please be aware that your appeal has been denied. We have determined that the address you provided isn't your physical address and it is of freight forwarding company. At this point, I suggest that you contact the freight forwarding company to see what your options are. We are unable to hold the seller accountable for your refund since a third-party was involved - ShopFans. We appreciate your continued patience, understanding and willingness to work with us.
Звонок в PayPal ничего не дал, был послан по той же причине, но сам сотрудник суппорта paypal, вникнув в суть происшествия посоветовал обратится в банк на возврат.
Сейчас пытаюсь добиться от сбербанка принятия заявления на chargback. Но получил ответ именно тот который выше "Чарджбэк не распространяется на операции, проведенные по картам ПАО Сбербанк в устройствах ПАО Сбербанк. " Хотя в заявлении номер транзакции время и сумму указал все как описано.
Тоже не получил помощи от ebay и paypal - оба спора закрыто в пользу продавца. Никакие доводы их не интересовали, только статус - доставлено. Открыл чарджбэк в своём банке - выслал всю информацию которую смог найти. Сегодня пришло письмо от paypal:
Здравствуйте! Нам сообщили, что Вы решили оспорить указанную ниже операцию, обратившись в свой банк или компанию-эмитент карты.
Мы не вправе рассматривать данное дело или выносить по нему решение
Здравствуйте! Другой банк отказал нам в оспаривании. С их решением мы не согласны и начали второй цикл опротестования по правилам платежной системы. Заявление от вас не требуется. Ответ ожидаем до 19.5.2020. О результате проинформируем.
Вот такой ответ пришёл от банка - кто нибудь сталкивался?