***From eBay Live! Keynote Address: Feedback System Changes***
June 23, 2005 | 09:39PM PST/PT
Hi… I'm Brian Burke, Senior Marketplace Policy Manager for Feedback.
eBay's feedback system is a powerful way for perfect strangers to have the confidence and trust to trade with each other on eBay. Like other areas of the eBay marketplace, the feedback system has continually evolved to keep up with the changing needs of the Community.
Today, at eBay Live! 2005, Bill Cobb, President of eBay North America, announced a number of changes we will be making to the feedback system later this year.
These changes include:
1) Neutralizing feedback left by members who don't participate in issue resolution processes. We believe that members unwilling to participate in processes designed to help resolve issues, such as the Unpaid Item process or the Item Not Received process, shouldn't be able to impact another member's reputation. After this change is implemented, if a member leaves feedback for a transaction and does not participate in these processes, eBay will neutralize their feedback. This means the rating (whether positive or negative) will not affect the recipient's feedback score. While the feedback comment itself will remain, it will include an administrative note from eBay indicating that the feedback doesn't count towards the member's total score. 2) Removing feedback from users who are indefinitely suspended within 90 days of registration. We believe that members who are indefinitely suspended within 90 days of registering on eBay were never truly members of the Community, and so their feedback comments and ratings should not count. We will automatically remove feedback (positive, neutral, and negative) left by such users. 3) Requiring new members to complete a tutorial before leaving neutral or negative feedback. This change will require all new users (members with a feedback score of less than 10) to complete a short tutorial before leaving neutral or negative feedback. We hope that the tutorial will educate new members about the feedback system as well as ensure that they are aware of the various communication tools available to them prior to leaving feedback for their trading partner.
Since we will now be addressing member non participation within the eBay issue resolution system, we will align eBay-approved certified dispute resolution services' feedback withdrawal systems with eBay's and only accept mutual feedback withdrawal when both members agree to the withdrawal. This will take affect when we introduce the process for neutralizing feedback from members unwilling to participate in issue resolution processes.
I've written an article in the July issue of eBay online newsletter, The Chatter, detailing these upcoming changes and the philosophy and history behind the feedback system. I invite you to read an Advance Copy of July's Marketplace Safety article to learn more. Please stay tuned to the General Announcement board for more updates on these upcoming changes as we get closer to launching.
Изменения в системе фидбеков Хай пиплы! Я Брайан Бурк - Старший Менеджер Политики Торговли
Система фидбеков еВау - это лучший способ для незнакомых между собой людей доверять друг другу при торговле на еВау. Подобно и другим областям еВау, систем фидбеков постоянно развивалась и совершенствовалась, что бы не отставать от нужд Сообщества еВау Сегодня Президент "еВау-Северная Америка" обьявляет о многих изменениях в системе фидбеков вступающих в силу в этом году. Эти изменения включают: 1)Нейтрализация фидбеков оставленных пользователями неучаствующими в процессах разрешения проблем.Предполагается что члены не желающие участвовать в процессах разрешения проблем в которые они вовлечены, таких как Unpaid Item process или Item Not Received process, не должны иметь влияния на репутацию другой стороны. После того как эти изминения вступят в силу, если одна из сторон оставит отзыв - при этом не принимая участия в диспуте - еВау нейтрализует отзыв. Это означает что отзыв (позитив или негатив) не изменит рейтинг получателя.В то же время сам текст отзыва останется, но будет иметься примечание от еВАу что данный отзыв не влияет на рейтинг получившего его 2)Удаление отзывов от пользователей засуспенденых в течении 90 дней после регистрации на еВау. Мы считаем что пользователи засуспенденные в течении 90 дней после регистрации, никогда не были настоящими членами. Сообщества и поэтому их отзывы и комментарии не должны рассматриваться. Мы автоматически удалим отзывы (положительный, нейтральный, и отрицательный) оставленные такими пользователями 3)Требование к новым членам закончить обучающую программу перед оставлением нейтральных или отрицательных отзывов. Это нововведение будет требовать от всех новых пользователей (с рейтингом менее 10) закончить короткую обучающую программу перед оставлением нейтральных или отрицательных отзыва. Мы надеемся данная программа обучит новых пользователей о системе фидбеков и так же будет гарантировать что новые пользователи знают о других доступных им способах разрешения проблем до оставления нейтрального или отрицательного фидбека
Так как мы теперь будем обращать внимание на неучастие пользователя в процессах разрешения проблем, то мы изменим систему изьятия фидбеков и будет проводиться только взаимное изьятие фидбеков при котором согласие на удаление фидбека дали обе стороны. Это будет когда мы введем систему нейтрализации фидбеков для пользователей, не принимающих участия в процессах разрешения проблем.
Больше вы можете прочитать в моей статье, пройдясь по ссылке Ля-ля-ля, тополя... Искренне ваш Брайан Бурк Старший Менеджер Правил Торговли