Ситуация: Купил 25 июня товар в магазине. Деньги с карты сняли. В палке висел все это время статус платежа "Pending". Сумма 1520р Товар отправили, я его получил, все хорошо.
Сегодня cняли деньги с карты еще раз. Появился новый номер транзакции и статус у обоих платежей стал "Complete". Сумма №2 1547р Что это такое? Продавец не в курсе что произошло, говорит что вручную снимали деньги (В первый раз все было странно, описывал тут: https://www.ebay-forum.ru/phpBB2/topic48958.html )
I apologise for the difficulties experienced and I understand the inconvenience this situation may be causing you.
I have reviewed your account and I can confirm that the authorisation payment you sent to Ipsum, SIA xxxxx@livas.lv on the 24th June 2010, was sent only once as it was completed on the 12th July 2010.
I have noticed that the attempts to capture this transaction on the 28th June 2010, were all denied by your bank or credit card issuer; this means that no funds were debited for that particular transaction on the 28th June 2010.
However I can see that the seller captured this payment successfully on the 12th July 2010, which is now completed as he received these funds in his PayPal account. Therefore the payment was deducted only once from your credit card.
I'd recommend that you contact your credit card issuer for further clarification about this payment.
Ситуация такая: Решил купить коньки в магазине HockeyMonkey.com. Выбрал подходящую пару бауэр и оплатил через пайпал. На почту приходит стандартное письмо благодарности , что затарился в ихнем магазине и номер покупки. Thank you for your recent order from HockeyMonkey.com! Your order number is: .......... Received on: 08/29/2010. Вроде бы все хорошо)). Но через несколько дней приходит письмо, мы не можем высылать из страны бауэр и истон, выберете другие коньки. Ладно выбираю другую пару, они даже подешевле вышли, пишу им письмо, в ответ приходит Hello, Thank you; the order has been updated & will ship shortly. Your new total is $219.99. Once available the tracking number will be emailed to you Ну думаю слава богу договорились. Да не тут то было ))) Опять приходит от них письмо
Hello,
Your Credit/Debit Card has been declined. This could be for many different reasons, however these are the five most common:
1) The expiration date originally submitted is incorrect.
2) The daily limit for the credit/debit card has been exceeded.
3) There are not enough funds in the account to cover the cost of the order.
4) The bank may have placed a block on the card for internet orders, as a safety precaution.
5) The card in use has not yet been activated.
The card issuer does not tell us the reason why the card has been declined. Please contact your financial institution to find out why the card cannot be processed.
Все логично , на карте осталось 500руб. Оплатить не хватит еще одну пару. А деньги которые я оплатил за первую пару не вернули.
Письмо я им еще одно написал. Говорю вы деньги за первую пару верните , а я оплачу за эти коньки. Молчат пока. Зашел в аккаунт пайпала. Посмотрел мои переводы. Там где перевод в HockeyMonkey.com состояние платежа - ожидание,а во второй колонке где написано тип - авторизация. Вот что мне сделать в этой ситуации? А коньки то охота хорошие Может кто встречал магазин по хоккейному снаряжению? Только не китай :wink: За прошлую зиму две пары убил в хлам.