Купил ноут http://www.ebay.com/...93849195&_rdc=1 Внтури оказался раскуроченный сильно бу ноут. открыл case. Попросили вернуть товар продавцу Вчера продавец получил мою посылку. Сегодня прилетает письмо:
After reviewing your eBay account, your inappropriate activity has raised serious concerns. As a result, we've taken the following action on your account: - Your eBay account has been suspended indefinitely. - Any open cases have been decided as seller wins, buyer’s fault. - Item listings have been removed. A list of removed items is available further down in this email.
We take several things into consideration before we suspend an account, including account history and any previous actions.
Our actions are based on the following: - A pattern of opening cases for items not received when delivery confirmation or signature confirms receipt. - An unusually high rate of buyer protection cases being opened for items not as described. - An unusually high rate of buyer protection cases being opened. - A pattern of opening cases for item not as described in an attempt to abuse the buyer protection program. - An unusually high number of refunds received that are outside the sellers' return policy. - A pattern of demands for discounts or partial refunds after the purchase is complete. - A pattern of sellers reporting that the items returned have been damaged. - A pattern of sellers reporting that the original items were not returned. - Consistent use of neutral or negative Feedback or low detailed seller ratings (1's & 2's) for sellers, resulting in an unfair reflection of the sellers' performance.
During the suspension you won't be able to use eBay in any way. This includes using another existing account or registering a new account. Any outstanding selling fees are due immediately, and any amounts that you haven't previously disputed will be charged to the billing method currently on file.
eBay Customer Support has reviewed the case and made a final decision. We've considered the case carefully and decided not to issue you a refund. We're sorry this didn't work out.
Decision: This case has been decided in the seller's favor.
Comments: Based on information provided in the case, the item may no longer be in the same condition you received it. You won't be able to return this item for a refund.
Не пойму почему меня заблокировали, что делать для разблокировки? И как быть с ноутом?
Сказку про мальчика-пастушка, который любил кричать "Волки, волки!" помните? Так вот, когда они наконец действительно пришли, он уже ничего не смог поделать. :unknown:
Ну так я и говорю в начале MC999 Your eBay account has been suspended и про волков не очень понял, к чему это?
Добавлено спустя 2 мин. 31 сек. Вопрос по кэйсу. Я вернул лот. В итоге у меня ни лота ни денег, а это уже кидалово со стороны ибэя. Я написал апеляцию по решению, что продавец уже получил товар и фраза "You won't be able to return this item for a refund." не отражает действительность. Открывать чарджбэк в банке?
Скорее всего, продавец обжаловал получение обратно ноута в том состоянии, что вы описали, как мошенничество. иБэй рассмотрел вашу историю и на основании того, что 1.
Our actions are based on the following: - A pattern of opening cases for items not received when delivery confirmation or signature confirms receipt. - An unusually high rate of buyer protection cases being opened for items not as described. - An unusually high rate of buyer protection cases being opened. - A pattern of opening cases for item not as described in an attempt to abuse the buyer protection program. - An unusually high number of refunds received that are outside the sellers' return policy. - A pattern of demands for discounts or partial refunds after the purchase is complete. - A pattern of sellers reporting that the items returned have been damaged. - A pattern of sellers reporting that the original items were not returned. - Consistent use of neutral or negative Feedback or low detailed seller ratings (1's & 2's) for sellers, resulting in an unfair reflection of the sellers' performance.
Так ничего нового продавец не мог сообщить. Я все описал в case с фото, ибэй сказал возвращайте, мы вернем деньги после того как продавец получит товар. И потом You won't be able to return this item for a refund
Они мне говорят, можете не возвращать товар! Товар уже возвращен!
P.s. Мне тут подсказывают, а возможно такая реакция по этому поводу? - Consistent use of neutral or negative Feedback or low detailed seller ratings (1's & 2's) for sellers, resulting in an unfair reflection of the sellers' performance. Я сразу в сердцах поставил селлеру негативный отзыв.
Добавлено спустя 4 мин. 14 сек. И да, обжалования продавца, в case - нету
Добавлено спустя 1 ч. 4 мин. 36 сек. Да и еще, за пару минут до письма с MC999 получил письмо с таким содержанием: Dear eBay Community Member, The bid that you entered for the item (191108128155) has been cancelled. You can view the reason provided for the cancellation by selecting the (bid history) link from the individual item page.
Please be cautious if you are contacted about purchasing this item after the bid has been cancelled and as always avoid paying for your eBay item using instant wire transfer services through Western Union or MoneyGram as these payment methods are unsafe when paying someone you do not know.
Нету обжалования от продавца, если кто то обжалует решение, это видно в CASE. форум я читал, MC999 по многим причинам получают, своей проблемы я не нашел. Про кидалово тоже не очень понятно, на чем основано? то что я 3 раза сменил название аккаунта? Т.е. я 10 лет назад зарегил акк, что бы кого то кинуть? Не логично совсем.
И потом, кидалово пока со стороны ибэя. Они говорят что вернут деньги как только продавец получит итем назад, а как только он его получает, пишут что я проиграл спор, и лот можно НЕ ВОЗВРАЩАТЬ!
Thank you for contacting eBay in regard to the “Vizio Thin+Light” (Item # 181191973253) that you recently purchased. I reviewed your email, and I understand that you already returned the item as advised by eBay, which shows it is still currently in transit back to your seller. I know it can be frustrating when an item arrives different. I want you to know we are here to make sure this case is resolved as quickly as possible.
We appreciate your initiative in returning the item to the seller. After reviewing your case, I see the tracking information (EA297183857RU) for the return shipment shows the item is currently in transit in Russia and as of May 12, 2014 Before we're able to issue you a refund, we need to confirm that the item has been delivered. In addition to this, I will place the case on hold for 15 days to accommodate any shipping delays. If by that time the tracking number shows the item has been successfully delivered, you will receive your refund within 3 business days. If for some reason the item has not been delivered, we will re-evaluate the case with the information available to us.
eBay Customer Support comments: Based on information provided in the case, the item may no longer be in the same condition you received it. You won't be able to return this item for a refund. Final decision: A refund won't be issued for this case.
Они говорят что вернут деньги как только продавец получит итем назад, а как только он его получает, пишут что я проиграл спор, и лот можно НЕ ВОЗВРАЩАТЬ!
Причинно-следственная связь тут немного иная. Скорее всего, после получения лота назад прод пожаловался на ваши действия в Саппорт. Так как мы не знаем, что у вас было в действительности, то можно предположить, что прод действительно получил
вместо отправленного им в ваш адрес нормального, запечатанного лота. Саппорт просмотрев вашу историю с множеством открытых кейсов и полученных возмещений, принял решение оградить селлеров от такого покупателя и заблокировал ваш акк. Соответственно, решение на этом основании вынесено в пользу селлера. Ну, это по аналогии с пьяным за рулем. Он виноват по-определению, даже если в этом конкретном ДТП и нет его вины.
У меня нет множества кейсов. Только один, с этим ноутом. Описание того что я получил с множеством фотографий, есть в кейсе, глупо было надеяться, что он получит новый ноутбук. И так было ясно что я ему отправлю.
Это высказывание лишний раз показывает, как мало вы знаете о иБэй. После покупки прод может пожаловаться на баера через кнопку Report buyer на каждом купленном лоте. Кейс тут совсем не причем. Негатив он вам поставить не может, но вот пожаловаться на какие-то действия, подпадающие под действие соответствующего перечня, очень запросто. Вот так и нарабатывается некоторыми торопыгами "отрицательная кредитная история" и исчерпывается лимит доверия.
2. При том, что когда баер много (часто, на большие покупки, на покупки без отслеживания и т.п.) открывает кейсы (требует частичные рефанды за NAD и т.п.) такие баеры сразу ставятся на учет в Саппорте. В плохом смысле, разумеется.
Kristal Caye This could be for one or more of the following behavior(s): A pattern of sellers reporting that the items returned have been damaged An unusually high rate of buyer protection cases being opened An unusually high number of refunds received that are outside the return policy of the seller
2ой и 3ий пункт - бред, нету у меня множества кэйсов. получается продавец написал о том, что получил товар поврежденным? и все, выиграл спор а меня заблокировали?
Вопрос с ибэем не решился. Я им объяснял, что они меня оставили и без товара и без денег и это не законно, им все равно. Встал вопрос о чарджбеке. Так вот, как палка относится к этой процедуре?