T0931S,a starter version of T0931D Sharpening System,included both 2 stones only(480grit and 800grit).The starter T0931S look as a cheaper version,for new buyers who wants learning and testing on the T0931D system.
В итоге что получил:
"
included both 2 stones only(480grit and 800grit)" оказались вовсе не 480 grit and 800 grit, а 480 и 600grit. А,
"both 2 stones only"
оказались вовсе не stone, а двумя металлическими брусками с шершавой поверхностью, которая стала гладкой после заточки одного ножа из набора за 500 руб. из 6 ножей. Написал проду об этом и что получил в ответ "сорри за ошибку, но 600 и 800 это почти одно и тоже, но если вы настаиваете, то при следующем заказе мы вышлем бесплатно вам брусок 800grit (ну не буду я больше у него заказывать)", далее "все эти точилки имеют металлические бруски, если вам нужны stone, то заказывайте другую" и какого хрена тогда врать покупателю что "
included both 2 stones"? Если бы знал, что бруски металлические, никогда бы не стал заказывать. Ну, это всё лирика, вопрос в том, на палке при покупке не на еБай нельзя открыть диспут по несоответствию? Если нет, что посоветуете?
T0931S,a starter version of T0931D Sharpening System,included both 2 stones only(480grit and 800grit).The starter T0931S look as a cheaper version,for new buyers who wants learning and testing on the T0931D system.
Надеюсь форум Вы не обвиняете? К тому же, отзывы о продавце это хорошо, но покупаете-то Вы товар, а не продавца. Обсуждения на ганзе выдает в поиске, так что регистрация не особо нужна. Мой Вам совет - забейте.
Форум мне дал положительных результатов много больше. Да, я покупаю товар, но привык доверять продавцам (раньше не обжигался, если прод торгует качественным товаром, то не задумываясь покупал, даже если нет отзыва о конкретной позиции). Предложу проду поправить свою репутацию в моих глазах (попрошу в качестве компенсации один камень для ручной заточки, пусть и китайский), не захочет, забью на него.
Я уже давно приобрел "правильный взгляд на интернет-шоппинг", за последние несколько лет, только полюбовно с продами решал проблемы (центр разрешения проблем у Палки меня, думаю, уже забыл давно и на долго). А вот этот меня расстроил.
Да, я покупаю товар, но привык доверять продавцам (раньше не обжигался, если прод торгует качественным товаром, то не задумываясь покупал, даже если нет отзыва о конкретной позиции). Предложу проду поправить свою репутацию в моих глазах (попрошу в качестве компенсации один камень для ручной заточки, пусть и китайский), не захочет, забью на него.
Современный рынок таков, что спрос диктует продавцу, что пихать в ассортимент. Поэтому продавцы торгуют и качественным товаром, и ширпотребом за копейки. Лень потратить 5 минут на пользование гуглом для поиска отзывов о конкретном товаре получаете справедливый результат. Не специалист в ножевых делах, но есть полная уверенность, что "stones" Вы переводите правильно? Может это таки не камни, а приспособы для заточки, которые могут быть и каменными и любыми другими? Тогда половина претензии теряет смысл.
оказались вовсе не stone, а двумя металлическими брусками с шершавой поверхностью, которая стала гладкой после заточки одного ножа из набора за 500 руб. из 6 ножей.
Первые три посылки из этого магазина получил нормально, ножи хорошие для повседневного использования. А вот третью завернули в Москве с формулировкой «неизвестные атрибуты» RT197129147HK. Я живу во Владивостоке. Первый открытый тикет благополучно пропал. Открыл второй, на все мои вопросы получил довольно хамский ответ что я сплю, езжу в отпуск и не проверяю посылки на почте. В результате предложили частичное возмещение без указания суммы, на что я естественно не согласился. Я заплатил за товар, они что то попутали с оформлением, в результате ни денег ни посылки. В конце концов они и аккуаунт мой заблокировали. При не получении товара во время не стесняйтесь объявлять диспут. Требуйте полного возврата средств. Не верьте увещеваниям продавцов. Не ведитесь на лабуду о добропорядочных покупателях.
03/30/2014 4:16 pm Hello! Why you close the ticket.I paid the Order No. You gave me a trekker RT197129147HK. I didn't secure the order Number db0d01580. Answer to me please.
03/30/2014 7:49 pm Jacky Hu 2014-03-06 00:00, The item (RT197129147HK) was tendered for delivery on 6-Mar-2014 without success because it was unclaimed. The item was returned to sender.
The fault is not us, it seems you were not at home, or the address you offered is wrong. so the package will be returned, and you would accept some of the lose.
014-01-14 23:39, Processing, 104006, Moskva PCI-6, Left the sorting center 2014-01-09 10:39, Processing, 104001, Moskva PCI-1, Arrived at international office of exchange 2014-01-03 12:09, Processing, 102976, Moskva-Vnukovo MMPO cex-1, Left international office of exchange 2013-12-24 16:40, Handed to customs, 102976, Moskva-Vnukovo MMPO cex-1 2013-12-24 00:14, Import of international mail, 102976, Moskva-Vnukovo MMPO cex-1, Unknown attribute, 690002, Vladivostok, Primorskij kraj 2013-12-20 00:03, Processing, 104007, Moskva PCI-7
03/30/2014 9:03 pm Hello! I regularly receive parcels from the different countries. I have personal contacts in post office. On my post office the order wasn't. RT197129147HK according to Russian Post left the order sorting 14.01.2014 23.39. I want to receive goods. Thanks.
03/30/2014 10:29 pm Jacky Hu so why you are not at home ? did you sleeping ? or did you go outside to travel, does they no body at home ?
Look at this message, why it says " was tendered for delivery on 6-Mar-2014 without success because it was unclaimed. "
if you always no body, always unclaimed, i can not help you because it is not my fault at all.
03/30/2014 10:57 pm You sneer. I repeat, I where didn't leave. I regularly check information. I buy regularly various goods. Where you took information. By whom it was offered on delivery. In the territory of Russian Post there is no information that the package was in Vladivostok.
03/31/2014 12:01 am Jacky Hu you should ask russia post where the package it is ?
03/31/2014 12:11 am Jacky Hu Who sneer? the postal show details have told clear : Check message here: www.17track.net RT197129147HK
2014-03-06 00:00, The item (RT197129147HK) was tendered for delivery on 6-Mar-2014 without success because it was unclaimed. The item was returned to sender.
the package seems leave there in Russia post office,they might require you to go to pick it up, but no body unclaimed.
03/31/2014 12:37 am I used other services. Unfortunately the Russian Post worked badly now. I paid money. That you offer now.
03/31/2014 1:54 am Arrived to Moscow. - 2013-12-20 00:03, Processing, 104007, Moskva PCI-7 Sent back because UNKNOWN ATTRIBUTE - 2013-12-24 00:14, Import of international mail, 102976, Moskva-Vnukovo MMPO cex-1, Unknown attribute, 690002, Vladivostok, Primorskij kraj. You incorrectly issued a parcel. That you will answer it.
03/31/2014 5:17 pm I hope, you understand. The parcel is sent from Moscow back. The parcel wasn't in Vladivostok.
03/31/2014 10:57 pm Why are you silent. It is a pity that your service shifts the fault to the customer who paid for goods and didn't receive anything. I won't be able to recommend your shop to friends. It is a pity, goods were pleasant to me.
04/02/2014 9:38 pm Hello! Why you don't answer.
04/05/2014 12:01 am Jacky Hu i think it not because the incorrectly issued a parcel by us, we ship hunderds of parcels to russia each day,not only yours,
first,you have to be make sure address is 100% in correct, and there is people can receive or pick it up.
sometimes, a package return because of Custom problem or wrong address, i even not get the package till now.
i don't know why it happen in your package,but other russia guy no this problem.
i would agree to refund a part of the cost,but not all, since this is not all my fault. if you agree, we keep talking, if you no agree, seems you are not kind people, i will keep silent without reply.
we would keep our best service to the customers who could kind understanding in our situation and accept few risk of import business.
04/05/2014 2:28 am You aren't right. It is the fourth parcel. I received three parcels from your shop. Address correct. In information on tracking of a parcel it is specified "the unknown attributes". As the sender you can receive goods back. You can make a complaint to post service. I don't agree with partial compensation. I paid money for goods. I want to receive goods. If you are silent it bad service. I to advise other buyers to declare debate at all problems and to demand a full recovery. I am the kind person. I the second time have a loss because I don't declare debate in time and I demand reasonable compensation.
04/06/2014 5:42 pm The item (RT197129147HK) was tendered for delivery on 6-Mar-2014 without success because it was unclaimed. The item was returned to sender.
04/06/2014 5:53 pm I very much regret that in your shop treat buyers badly. You as the seller and the sender have opportunity to receive a kompensantion for the lost parcels. I paid and didn't receive goods. From information 17track.net the reason of return of a parcel is unambiguously specified. Your behavior is bad for reputation.
04/13/2014 1:01 am Hello! According to information 17трак you received goods back. Return money.
Origin Country - Hong Kong:Tracking Consuming:3416 Millisecond 2014-03-06 00:00, The item (RT197129147HK) was tendered for delivery on 6-Mar-2014 without success because it was unclaimed. The item was returned to sender.
04/13/2014 6:27 am Why you blocked my account. I paid money and wanted to receive goods. Return money.