A
aris777
Новичок
- Регистрация
- 6 Ноя 2012
- Сообщения
- 20
- Баллы
- 0
Здравствуйте.
Проблема такова, что я приобрел один товар из США стоимостью в 170 евро (почта/метод отправки: UPS Saver), но так оказалось, что он застрял на границе (на границе страны, в которой я проживаю (Европа)), и они требуют уплаты налога и т.д. Сумма налога составила около 155 евро. Услышав это, я чуть в обморок не упал. Попросил их вернуть товар обратно, в США.
Сегодня, я уведомил продавца о том, что я не могу оплатить такую сумму, так как это очень дорого для меня. Его ответ...
1) Unfortunately, we are not able to issue any refunds until the item is back at our facility. We emailed you after you placed to the order regarding customs fees. There were no response, so we shipped it out regardless. Our description does mention that it is customers responsibility to pay the customs fees.
If the items get sent back to us, we are hit with your customs fees plus the return fees. If so, the fees will be deducted from your refund. Since you said that the customs fees is about $200, that means that we will be hit with that fee when the item get sent back to us. There will be no funds left for us to issue a refund.
I apologize for this. I suggest contacting UPS and trying to work something out with them.
И...
2) We did receive a call from UPS regarding the custom refusal. If you do not pay for the customs fees, the package will be abandon. If so, we are not able to issue a refund since we already ship out the item.
Please, contact your local UPS for further information.
Вопрос к бывалым...
Означают ли эти ответы, что продавец готов вернуть мне деньги, но только после того как он получит обратно свой товар? Или это означает что-то другое? :(
Проблема такова, что я приобрел один товар из США стоимостью в 170 евро (почта/метод отправки: UPS Saver), но так оказалось, что он застрял на границе (на границе страны, в которой я проживаю (Европа)), и они требуют уплаты налога и т.д. Сумма налога составила около 155 евро. Услышав это, я чуть в обморок не упал. Попросил их вернуть товар обратно, в США.
Сегодня, я уведомил продавца о том, что я не могу оплатить такую сумму, так как это очень дорого для меня. Его ответ...
1) Unfortunately, we are not able to issue any refunds until the item is back at our facility. We emailed you after you placed to the order regarding customs fees. There were no response, so we shipped it out regardless. Our description does mention that it is customers responsibility to pay the customs fees.
If the items get sent back to us, we are hit with your customs fees plus the return fees. If so, the fees will be deducted from your refund. Since you said that the customs fees is about $200, that means that we will be hit with that fee when the item get sent back to us. There will be no funds left for us to issue a refund.
I apologize for this. I suggest contacting UPS and trying to work something out with them.
И...
2) We did receive a call from UPS regarding the custom refusal. If you do not pay for the customs fees, the package will be abandon. If so, we are not able to issue a refund since we already ship out the item.
Please, contact your local UPS for further information.
Вопрос к бывалым...
Означают ли эти ответы, что продавец готов вернуть мне деньги, но только после того как он получит обратно свой товар? Или это означает что-то другое? :(