Добрый день! Заказал 26 марта iPhone. Доставка по First Class Mail. На почту не пришла, и через 44 дня открыл спор в PayPal. Продавец потом сам перевел спор в претензию, и Paypal решил дело в мою пользу. Далее мне пришло письмо от Ebay:
Good news! eBay Customer Support has reviewed the case and made a final decision. We issued you a full refund of $230.76 on May 12, 2011. A notification of this refund was sent to your eBay registered email address at ******@mail.ru. The refund includes the purchase price plus original shipping.
However we weren't able to send it to the PayPal account that you used to pay for the item, so it was sent to your eBay registered email address, *******@mail.ru. You will have to confirm this email address to receive your refund.
Decision: This case has been decided in your favor.
Comments: We're sorry you had a problem with your purchase. For more information about this case, please refer to the email we sent you.
to ТС 1) тема не соответствует содержанию. 2) в PP в истории всех транзакций должны появиться 2 операции, одна - это рефанд от продавца, вторая перевод денег с PP на карту покупателя. посмотри внимательно всю историю операций. на карту деньги приходят не сразу, сроки зависят от банка-эмитента карты.
уже прошло 3 дня, а в палке нет ни одной операции возврата. это нормально??? как я думаю, проблема в том что у продавца нет денег на карте, и пэйпал элементарно не может снять у него деньги. как в таких случаях поступает Пэйпал?
про то что деньги не сразу падают на карту - это я знаю, но тут даже операции невидно(((
Попытался написать письмо в ПП, ждать уже нервов не хватает(
Меня вот эта строчка больше всего беспокоит
However we weren't able to send it to the PayPal account that you used to pay for the item, so it was sent to your eBay registered email address, *******@mail.ru. You will have to confirm this email address to receive your refund.
Thank you for contacting PayPal regarding your recent buyer dispute (ID PP-001-301-***-***).
I have reviewed your account and it shows that this dispute was closed with PayPal because you filed a dispute with eBay. A dispute may only be opened with PayPal or eBay, but not with both at the same time. For more information on the status of the case, therefore, I recommend that you contact eBay. Here is how:
1. Go to www.ebay.com and log in to your account. 2. Click the ‘Help’ link, in the top right of the eBay page. 3. Click the ‘Contact Us’ button to the right side of the Help page. 4. In the ‘Tell us about your problem’ box enter your question and click ‘Ask’. 5. You will receive an answer to your question. If you need more assistance, click 'Email us' in the ‘Need more help’ box. 6. Enter the requested information and your question in the appropriate fields provided. 7. Click ‘Send’.
Please let us know if you require any further assistance.